FAQ

Veelgestelde vragen

De elektrische fatbikes zijn tegenwoordig niet meer weg te slaan. Ben je van plan een fatbike aan te schaffen? Dan moet je bij Astonic zijn! Omdat wij onze elektrische fatbikes zelf ontwikkelen en monteren is er niemand die je beter kan informeren dan wij. Veel vragen zijn ons al eens gesteld. Deze vragen en natuurlijk de antwoorden hebben we hieronder op een rijtje gezet. Staat jouw vraag er niet tussen, neem gerust contact op met ons.

Wat is de levertijd van de fatbike?

We leveren meestal binnen twee à drie dagen. Het duurt in ieder geval nooit langer dan zeven dagen. Heb je een fatbike besteld, dan bellen wij je om een leverafspraak te plannen. Onze elektrische fietsen met dikke banden worden door onze eigen vervoerders bezorgd.
Wil je een custom artikel dan is de levertijd altijd in overleg.

Moet ik zelf nog sleutelen voor ik de weg op kan?

Je hoeft zelf niet te sleutelen, je elektrische fatbike wordt volledig gemonteerd geleverd. Na een korte uitleg van onze transporteur kun je direct op pad!

Wat is de levertijd op accessoires?

Bestel je een accessoire dat we op voorraad hebben, dan wordt het dezelfde dag nog verzonden. Zo heb je het binnen 2 of 3 werkdagen in huis.

Hoe weet ik welke Astonic fatbike het beste bij mij past?

Twijfel je over welke Astonic e-bike met dikke banden het best bij jou past, kom dan langs in onze Astonic showroom. Hier kun je alle modellen fatbikes uitgebreid testen. Ook bieden wij de mogelijkheid om bij jou thuis een kosteloze proefrit in te plannen. We kunnen dan natuurlijk niet alle fatbike modellen meebrengen.

Ik ben 2 meter pas ik ook op jullie fatbike?

Natuurlijk pas ook jij op een Astonic e-fatbike, onze Sky High modellen zijn speciaal ontworpen om comfort te bieden aan mensen met een lengte van boven de 180 cm.

Hoe boek ik een proefrit op een fatbike?

Klik hier of bel even met 0183 201 043 

Zijn al jullie fatbike modellen toegestaan op de openbare weg?

Nee, de E250 watt modellen zijn 100% straatlegaal en mogen zonder verzekering de openbare weg op. Alle E750 watt modellen zijn enkel bedoelt voor gebruik op eigen terrein,  bij evenementen, wedstrijden op de daarvoor aangewezen locatie. 

Kan ik een Astonic E-fatbike op afbetaling kopen?

Tot op heden is dit bij ons niet mogelijk. Wij hopen eind 2022 te starten met in3 zodat je bij ons een Fatbike aan kan schaffen met betaling in 3 termijnen en zonder BKR-registratie. Daarnaast zijn er opties om je Fatbike te leasen via leaseabike en leasefiets.

Wat zijn de verzendkosten?

Een fatbike wordt altijd gratis verzonden in Nederland.
Bestel je accessoires, dan betaal je € 7,95 verzendkosten binnen Nederland. Bestellingen met een bestelwaarde vanaf €150,- worden gratis verzonden binnen Nederland.

Waar kan ik service en onderhoud laten uitvoeren?

Voor onderhoud en service ben je van harte welkom in de Astonic werkplaats. Daarnaast kun je met je Fatbike terecht bij een van onze verkooppunten (klik op Dealers onder kopje Contact). Ook bieden we de mogelijkheid om service en onderhoud aan huis te laten uitvoeren. Betreft het een garantiegeval dan is dit uiteraard voor onze rekening.
Wil je een afspraak plannen voor service en onderhoud, mail naar info@astonic-rides.nl of bel met 0183 201 043.

Kan ik de accu uit mijn Astonic fatbike halen?

Jazeker, al onze accu’s kun je van de fiets halen zodat je hem binnen op kunt laden. (Je accu is voorzien van een slot zodat hij niet zomaar van de houder kan worden afgehaald.)

Ik ben niet tevreden. Kan ik mijn fatbike retourneren?

Ben je niet tevreden over je Astonic fatbike? Jammer, maar dat kan natuurlijk. Je kunt de fiets binnen een termijn van 14 dagen retourneren zonder opgaaf van reden. Wij brengen €75,- in rekening om de fiets bij je op te halen. De fiets zelf terugbrengen bij ons is natuurlijk gratis. Het aankoopbedrag wordt binnen vier dagen op je rekening gestort. Is de fiets beschadigd? Dan bepalen we samen met jou of je het volledige bedrag terugkrijgt.
Voor het maken van een ophaalafspraak kun je contact met ons opnemen door te mailen naar info@astonic-rides.nl of bel met 0183 201 043. Vermeld in de mail uw bestelnummer.

Custom artikelen kunnen niet geretourneerd worden.

Hoe lang heb ik garantie?

De garantie op je Astonic e-fatbike is 24 maanden. Slijtageonderdelen zijn hiervan uitgesloten.
Wilt u onze algemene voorwaarden of uitgebreide garantievoorwaarden lezen, klik dan op het linkje ‘Algemene voorwaarden’ linksonder op onze website.

Hoe retourneer ik een product?

Ben je niet tevreden over je aankoop bij Astonic of past het aangekochte onderdeel niet op jou Fatbike? Jammer, maar dat kan natuurlijk. Je kunt aangekochte artikelen binnen een termijn van 14 dagen retourneren zonder opgaaf van reden. Het aankoopbedrag exclusief de verzendkosten wordt binnen vier dagen op je rekening gestort nadat we het geretourneerde artikel ontvangen hebben.

Meld je retour aan bij Astonic via de email info@astonic-rides.nl en vermeld in de email de artikelen die retour komen, je bestelnummer en het bankrekeningnummer waar het bedrag op terug gestort moet worden. Enkel onbeschadigde en ongebruikte artikelen komen in aanmerking om retour gezonden te worden.

Service

Volg ons

Blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en nieuwe fatbike modellen.

Contact

Wij zijn maandag t/m zaterdag telefonisch bereikbaar tussen 9:00 en 21:00 uur. Een mailtje sturen kan natuurlijk ook.

info@astonic-rides.nl
+31 (0)183 201 043
:image[type=photo; position=foreground]

Wat kunnen we voor je betekenen?

Heb je een vraag over onze e-fatbikes, over je bestelling of heb je speciale wensen voor jouw Astonic fatbike?